Menu
EUR

Inbusbouten & Torx schroeven in RVS en Stalen uitvoering

Binnenzeskant of inbusschroeven zijn schroeven die met een inbussleutel of een inbusbit aangedraaid kunnen worden. Hieronder vindt u alle inbusschroeven en TORX-schroeven

Op zoek naar Inbusbouten en Torxschroeven in RVS en stalen uitvoering?

Of je nu werkt aan een fijnmechanisch project, een elektronische behuizing, of een stevige metaalconstructie: bij KING Microschroeven vind je een specialistisch assortiment Inbus- en Torxschroeven die uitblinken in kwaliteit, maatvoering en montagegemak. Wij bieden verschillende kopvormen, materiaalkwaliteiten en schroefdraaddiameters van M1 t/m M6, zodat je altijd de juiste bevestiger in huis hebt. Elke schroef en bout in deze categorie is ontworpen voor nauwkeurige montage, met optimale pasvorm en afwerking.

Binnenzeskant of inbusschroeven zijn schroeven of bouten die aangedraaid kunnen worden met een inbussleutel of inbus.
Hierboven vindt u alle inbusbouten die wij leveren vanaf M1,4 t/m M4. Alle inbusbouten worden geleverd in RVS of in staal. 

Wat is een inbusbout?

Inbusbouten zijn een type bouten die worden gebruikt in verschillende toepassingen, van constructie en machinebouw tot de auto-industrie. Deze bouten hebben een zeshoekige uitsparing aan het uiteinde en worden vast- of losgedraaid met een inbussleutel. Het grootste voordeel van inbusbouten is de hoge klemkracht die ze bieden vanwege de zeskantige uitsparing. De metrische maat van inbusbouten komt overeen met de diameter van de schroefdraad, terwijl de spoed metrisch is. Dit betekent dat als je bijvoorbeeld een M4 inbusbout hebt, deze een metrische schroefdraad heeft met een diameter van 4 mm en een spoed van 0,7 mm of 0,5 mm, afhankelijk van of het metrische fijne of metrische standaarddraad is. Bij het selecteren van inbusbouten is het essentieel om de juiste maat en het juiste type te kiezen op basis van de specificaties en vereisten van de toepassing, inclusief de lengte, het materiaal en de classificatie van de bout. Inbusbouten zijn een betrouwbare en duurzame bevestigingsoplossing voor situaties waarbij een hoge belasting op de bevestiging wordt uitgeoefend.

Wij leveren verschillende inbusbouten in RVS en in stalen uitvoering. RVS inbusbouten worden vervaardigd van roestvaststaal (RVS), hierdoor zijn deze schroeven geschikt voor binnen en buiten toepassing. Deze schroeven zullen niet gaan oxideren. Daarnaast kunt u kiezen voor stalen inbusbouten, al onze inbusbouten worden geleverd in zwarte uitvoering. Deze schroeven zijn niet geschikt voor buiten toepassing. Alle schroeven worden geleverd met metrische schroefdraad, dat wil zeggen dat u een moer op deze inbusbouten kan draaien. 

Voor meer informatie over de maatvoering kunt u onze Maatvoering-Blog lezen!

RVS Inbusschroeven met cilinderkop – DIN 912

De klassieke inbusbout met cilinderkop volgens DIN 912, ook bekend als cilinderkopschroef met binnenzeskant, is een veelgebruikte schroef in technische toepassingen waar sterkte, precisie en een compacte kop belangrijk zijn. De inwendige zeskant zorgt voor goede grip bij het aandraaien en voorkomt beschadiging van de schroefkop. Dankzij het gebruik van RVS A2 roestvast staal zijn deze schroeven perfect voor binnen- en buitengebruik en corrosiebestendig.

Inbusbouten Zwart Staal 12.9 – DIN 912 voor maximale treksterkte

Zoek je een krachtige bout voor toepassingen met hoge belasting? Kies dan voor onze DIN 912 cilinderkopschroeven in zwart staal klasse 12.9. Deze inbusbouten zijn ideaal voor industriële toepassingen, met een hoge treksterkte en betrouwbaarheid. Deze bouten ziet er strak uit en hebben een zwarte kleur door het productieproces. 

Verkrijgbare maten: M1,6 t/m M4
Sterkteklasse: 12.9
Toepassing: Bevestiging onder hoge belasting

Verkrijgbare draadmaten: M1,6 – M2 – M2,5 – M3 – M4
Toepassing: fijnmechanica, elektronica, RVS-constructies, modelbouw

Inbusschroeven met bolkop - Laagbolkopbouten – ISO 7380

De inbusbout met bolkop volgens ISO 7380, ook wel bekend als laagbolkopschroef of laagkop-inbusschroef, combineert een strakke afwerking met een compacte bouwhoogte. De bolle kop steekt minder uit dan een cilinderkop, wat deze schroef bijzonder geschikt maakt voor zichtwerk, behuizingen of plaatsen waar esthetiek en functie samenkomen. De torx- of binnenzeskantaandrijving zorgt voor stevige krachtoverdracht en precieze montage.

Verkrijgbare draadmaten: M2 – M2,5 – M3 – M4
Toepassing: behuizingen, zichtwerk, montage van plaatmateriaal

Deze laagbolkopbouten zijn verkrijgbaar in RVS A2 uitvoering en ook in stalen 10.9 uitvoering. 

Inbus verzonken kopschroeven – DIN 7991

Wanneer een vlakke afwerking van de kop gewenst is, biedt de verzonken inbusbout volgens DIN 7991 de ideale oplossing. Deze schroef wordt ook wel aangeduid als verzonken kopschroef met inbus of platkopschroef met binnenzeskant. Door het conische ontwerp verdwijnt de kop na montage volledig in het materiaal, wat zorgt voor een strakke afwerking zonder uitstekende delen. De inwendige zeskantaandrijving maakt nauwkeurig aandraaien mogelijk.

Verkrijgbare draadmaten: M2 – M2,5 – M3 – M4
Toepassing: metaalconstructies, houtverwerking, elektronica

Deze verzonkenkop bouten zijn verkrijgbaar in RVS A2 uitvoering maar ook in stalen 10.9 uitvoering. 

Torx-schroeven met bolkop – DIN 7985

Voor wie werkt met kwetsbare of fijnmechanische toepassingen, zijn onze Torx-schroeven met bolkop volgens DIN 7985 een slimme keuze. Door de Torx-aandrijving (T-kop) wordt de kracht optimaal verdeeld en voorkom je cam-out, oftewel het doorslaan van de schroevendraaier. Deze schroeven worden ook wel kruiskop-Torx schroeven, panhead Torx-bouten of gewoon Torx-schroeven met halfronde kop genoemd.

Verkrijgbare draadmaten: M1,4 – M1,6 – M2 – M2,5 – M3
Toepassing: printplaten, fijnmontage, elektronica

Torx-schroeven met verzonken kop – DIN 965

Onze verzonken Torx-schroeven conform DIN 965 combineren de voordelen van een Torx-aandrijving met een volledig vlakke afwerking. Deze worden ook aangeduid als platkopschroef met Torx, verzonken Torx-bout of verzonken kopschroef met T-aandrijving. Ze zijn ideaal voor montage waarbij het esthetische aspect belangrijk is, en voorkomen schade aan het oppervlak door gelijkmatige krachtoverbrenging.

Verkrijgbare draadmaten: M1,4 - M1,6 – M2 – M2,5 – M3
Toepassing: modelbouw, afdekkappen, machinebouw, printplaten

Zeskanttapbouten – DIN 993

De zeskantkop tapbout volgens DIN 993 is een compacte en krachtige bout die gebruikt wordt in combinatie met getapt schroefdraad. Deze RVS A2 tapbout met buitenzeskant is ideaal voor toepassingen met beperkte ruimte. Ze worden ook aangeduid als zeskantbout kort model of tapbout met schroefdraad tot aan de kop. In combinatie met RVS moeren en sluitringen creëer je een duurzame en stabiele bevestiging.

Verkrijgbare draadmaten: M1,6 – M2 – M2,5 – M3 – M4
Toepassing: fijnmechanica, montage op getapte delen, assemblage

Veelgestelde vragen over de Inbus-schroeven en TORX bouten

Wat is het verschil tussen een inbusbout en een torxbout?
Een inbusbout heeft een inwendige zeskant (hex) aandrijving, terwijl een torxbout een zespuntige stervormige aandrijving heeft. Torx biedt meer grip en minder risico op doordraaien.

Zijn alle schroeven van RVS?
In deze categorie bieden we uitsluitend RVS A2 schroeven aan, tenzij anders vermeld. RVS is roestvast en geschikt voor buitengebruik en vochtige omstandigheden.

Wat is het voordeel van verzonken schroeven?
Verzonken koppen zorgen voor een strakke, vlakke montage – ideaal bij zichtwerk of bewegende delen waarbij uitstekende koppen storend kunnen zijn.

Welke schroefdraaddiameters zijn beschikbaar?
Wij leveren inbus- en torxschroeven van M1 tot M4, in verschillende lengtes per diameter. Selecteer eenvoudig via de filters op de categoriepagina.

Kies uw taal
Kies uw valuta
Mijn account
Wachtwoord vergeten?
Recent toegevoegd
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »